Mediaprofessor hekelt aanpak K2 Zoekt K3: Studio 100 gaat hier de mist in

ByPeter De Smedt

9 oktober 2021 ,
Foto: DPG Media

Mediaprofessor Tim Raats van de VUB kijkt net zoals honderdduizenden Vlamingen iedere zaterdag naar ‘K2 zoekt K3’. En ook hij heeft een uitgesproken mening over het gedrag van Gordon.

“De hele branding van de zoektocht naar de nieuwe K3 werd gekoppeld aan diversiteit en inclusie, maar door in te zoomen op hoe de kandidaten eruitzien in plaats van op wie ze zijn en waar ze voor staan, ondergraaf je natuurlijk voor een stuk je eigen doel”, verklaart Raats in Dag Allemaal.

Volgens Tim Raats kan Studio 100 het niet maken om Gordon zo te keer te laten gaan tegen de kandidaten. Hetzelfde geldt voor het online platform waar je net zoals op Tinder, puur op uiterlijk kandidaten kan wegswipen. “Dat lijkt me moeilijk te rijmen met de initiële missie, zeker omdat het hier over jonge, vaak kwetsbare mensen gaat die net beschermd moeten worden.”

Dat Studio 100 hierbij de mist in gaat is niet alleen aan Gordon te wijten. “Het is niet eenvoudig om een programma te maken dat zowel kinderen als volwassenen moet aanspreken en tegelijk Vlaamse en Nederlandse kijkers. Het zit hem wellicht in de combinatie van factoren”, aldus Raats.

Schrijf je hier in voor de gratis nieuwsbrief van showbizz365.be

* verplicht in te vullen

ByPeter De Smedt

Peter De Smedt is al 25 jaar online actief en legt de focus op het maken van contentsites in zowel België als Nederland. Peter De Smedt is beroepsjournalist, erkend door de FOD Binnenlandse zaken en is ook actief als fotograaf en video-journalist.